Udostępnij:

❗️WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEWOŹNIKA ZA SZKODY W TOWARZE W CZASACH COVID-19❗️

Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) obowiązująca na terenie Europy, w kilku przypadkach wyłącza odpowiedzialność przewoźnika za utratę, oraz uszkodzenie towaru w transporcie.
????Jedną z takich przesłanek zwalniających przewoźnik od tej odpowiedzialności, jest sytuacja, w której szkody w towarze spowodowane zostały z winy nadawcy lub odbiorcy, w sytuacji gdy to oni dokonywali: ❗️manipulowania, ładowania, rozmieszczenia, zabezpieczania lub wyładowania towaru z pojazdu❗.
????Sprawa jest bardzo istotna szczególnie teraz – w związku z COVID-19 – gdzie wielu nadawców towarów, a nawet regulacje rządowe niektórych państwa wprowadziły zakaz ingerencji kierowcy ciężarówki w czynności związane z załadunkiem i rozładunkiem. Powyższe ograniczenia mają na celu ograniczyć i zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
????Na zdjęciu widzimy nieprawidłowo załadowany towar przez nadawcę z Włoch, jednemu z partnerów Galicji Brokers, co stanowiło przesłankę odrzucenia roszczeń w kwocie 30 tys. EUR, o zapłatę za uszkodzony towar (połamane silniki do bram), skierowanych do przewoźnika przez właściciela towaru. To nadawca źle załadował towar i do niego właściciel powinien skierować wszelkie roszczenia.

Przeczytaj: